Wszystkich chcących zawrzeć sakramentalny związek małżeński w kościele Wniebowzięcia NMP w pierwszej kolejności prosimy o kontakt z duszpasterzem akademickim (tel. 608 231 153) w celu ustalenia daty i godziny ślubu. Udziela on także informacji nt. potrzebnych dokumentów (patrz poniżej) i umawia terminy spisania tzw. protokołu przedślubnego.
Ponieważ przysięga małżeńska składana jest w czasie Mszy św., zależy nam na dobrym przygotowaniu liturgii mszalnej. W rozmowie z duszpasterzem akademickim można dokonać wyboru czytań mszalnych (teksty dostępne są tutaj) oraz omówić sprawę ewentualnej dekoracji w kościele.
Za część muzyczną liturgii odpowiada Aleksandra Strączek (tel. 518 941 513). Udziela ona pomocy w wyborze śpiewów mszalnych, ich przyporządkowaniu do poszczególnych części liturgii, a także we wskazaniu potencjalnych grających.
Dokumenty potrzebne do spisania protokołu przedmałżeńskiego (rozmowa kanoniczna powinna odbyć się ok. dwa, trzy miesiące przed ślubem):
- zgoda na spisanie protokołu poza parafią zamieszkania (dla wszystkich spoza parafii Matki Bożej Bolesnej. Wystarczy jedna zgoda, bądź z parafii narzeczonej bądź narzeczonego)
- akt chrztu narzeczonej i narzeczonego
- świadectwo ukończenia kursu przedmałżeńskiego i z poradni życia rodzinnego
- świadectwo z katechezy z klasy maturalnej
- dowody osobiste
- dokumenty z Urzędu Stanu Cywilnego
- data i miejsce przyjęcia I komunii świętej
- dane świadków (imię, nazwisko, data urodzenia, miejsce zamieszkania)